Direktlänk till inlägg 15 november 2012

The secret is to not let anyone near your heart

Av flickansliiv - 15 november 2012 21:39

Tråkigt, och tråkigare blir det. Något jag trodde fanns är helt borta, något jag trodde jag kände är helt borta, allt mellan oss är som bort blåst. Vad hände? Jag valde aldrig bort dig, även om du valde någon annan framför mig i vissa situationer, men jag valde aldrig bort dig. Jag ville något ändå, vet inte riktigt vad men något jag vet är att jag inte vill släppa dig. Jag vill på något sätt ha dig kvar i mitt liv men kanske är det för mycket begärt. Kanske ska jag inte förvänta mig så mycket av dig, kanske är det som du säger, det finns inte mycket till hjärta bakom den stora kroppen. Det finns inga känslor för någon annan än dig själv säger du. Du säger att du inte litar på någon. Kanske ska det ta ut sin rätt. Kanske har jag kommit dig för nära, eller du mig för nära. Kanske ville du bara spela spelet eller var det jag som ville det. Jag är inte ledsen. eller jo, lite sorgsen är jag allt. Jag ville ibte bli lämnad av dig, igen. Jag ville börja om eller börja om på något iallafall. Lite sorgsen är jag över att du inte kan prata med mig, berätta vad som hänt. Vad so har förändrats. Det är inte okej att bara sluta sådär...
Du sårar mig om och om igen, egentligen så bryr jag mig inte jätte mycket just nu. Men när jag tänker på framtiden gör det lite ont i mitt hjärta. På något vis ville jag att du skulle finnas med i framtiden, på ett litet hörn. Det gör ont att inte få veta vad du känner och det gör ännu mera ont att du lämnade mig, för andra gången.
Gränsen är nådd, finns ingen återvändo. Beslutet är taget, allt är borta, precis allt. Domaren har sagt sitt, finns ingen som vittnar åt din fördel just nu. Finns ingen som litar på dig. No Turing back now! Du och jag. Vi. Du och jag. Han och hon. Allt är över. Smärtfritt och snabbt. Som att riva av ett plåster. Smärtan försvinner väl... Hoppas jag. Du måste snart försvinna ur mina tankar och känslor för du lämnade mig. Du sårade mig igen och jag är trött så jävla trött.
Det jag kan säga är att jag är glad att jag inte kan känna så mycket, glad att jag inte förväntade mig så mycket av dig, glad för nu står jag upp på
Mina två ben, helt själv. Utan någons hjälp. Jag är starkare än du tror, spela aldrig spelet om du inte känner till reglerna och dem har jag känt till därför skyddade jag mitt hjärta från dig. Du kommer aldrig kommer så nära som du gjort igen. Du och jag är över. Du spelade spelet bra, men jag tror jag spelade det bättre

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av flickansliiv - 18 februari 2019 12:50

Det var länge sen jag skrev här. Sist var det 2017. Nu 2019. Det känns konstigt att behöva ta sig tillbaka till denna plats som jag under en lång tid behövde för att överleva min vardag. Jag trodde att detta var över och att jag lärt mig stå på egna ...

Av flickansliiv - 30 april 2017 12:50

Det finns personer i livet som betyder mycket, så mycket att det gör on i en. Jag har fått en ny sådan i mitt liv och hon betyder väldigt mycket för mig. På kort tid har hon blivit en av mina närmsta vänner och delar allt med henne... Tills nu... Jag...

Av flickansliiv - 28 mars 2017 16:40

Ibland är det bara svart, helt mörkt. Jga hittar inte någonstans. Jag tror jag vet vad jag vill, vet vad jag ska och göra. Men egentligen vet jag ingenting. Jag är rädd för vad som väntar mig. Det okända är skrämmande, det är något som jag inte blir ...

Av flickansliiv - 15 mars 2017 13:08

Varför? Varför? varför jag gör detta mot mig själv? ibland undrar jag om jag verkligen tänker när jag gör något. Jag vet att jag äslakr dig, jag vet att det är dig jag vill vara med, jag vet att jag vill ha en framtid med dig, ändå lyckas jag trssla ...

Av flickansliiv - 10 mars 2017 14:16

Vi blir äldre för varje dag som går. Vi är inga ungdomar längre. Den tiden är förbi. En tid jag hatade, en tid jag älskade. Allt är förbi. Nya setg ska tas på en okänd mark. Jga vet inte hur jag ska hitta, vad jag ska leta efter. Jag vet inte vad jag...

Ovido - Quiz & Flashcards