Direktlänk till inlägg 5 juli 2013

I'm going away

Av flickansliiv - 5 juli 2013 16:55

Stressen inom mig växer, mer och mer. Vad händer? Vad ska jag göra? Vem är jag? Så många frågor inom mig utan svar. Min självsäkerhet har försvunnit, du tog den med dig. Långt borta och ensam kvar är jag återigen med ångesten och klumpen i magen.
Jag visste dem skulle återvända men med dig fick jag en pause från det helvetet som jag levt i. För en sekund fick jag chansen att andas, chansen att känna på glädje. Så många känslor som jag inte känt på en evighet. Men vad hände?
Du gick, du gav dig av igen. Lämnade mig ensam kvar. Men vad? Inget. Hålet bara växer och växer.. Jag är tom, kall, skulle lika bra kunnat vara livlös. Men i livet är jag, men knappt. Skalet runt mig finns, min kropp är här, men inom mig finns inget, bara en tomhet som växer för varje dag som går.
Jag hoppas att du är glad, att du får känna den glädjen som jag fick med dig. Jag hoppas att du finner det du letar efter. Men glöm inte bort! Det var ditt val, du bestämde dethär, inte jag. Jag hade valt dig, jag hade valt dig alla dagar framöver och lite till. Så mycket ville jag. Men du tog beslutet igen. Det var slut!
Min hand smeker din kind. Mina tårar rinner nerför mina kinder när jag inser att detta är sista gången jag rör dig. Sista gången jag har tillåtelse att röra vid dig och krama dig. Jag viskar i ditt öra att jag tycker om dig, men jag förstår dig. Du ska göra det du blir lycklig av. Jag tar ett djup andetag och mellan snyftningarna viskar jag till honom. Jag skulle älska om du fick känna den känslan som jag har fått med dig, och jag hoppas du blir nöjd med valet du gjort. För det är ditt och inte mitt. Jag hoppas du blir lycklig för jag vet att jag inte kommer bli det. Jag vet vad jag blir lycklig av och det är något jag inte kan få. Dig.
Jag pussar dig försiktigt på kinden, utan några ord vänder jag mig om och trycker ner handtaget och utan att vända mig om stänger jag den. Jag vet inte längre hur jag ska säga hejdå till dig. Så många gånger har jag gjort det men nu fanns det inte längre något att säga... Återigen är du och jag över, slut. För vad det är värt kommer jag alltid att älska dig även om jag aldrig sagt det till dig...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av flickansliiv - 18 februari 2019 12:50

Det var länge sen jag skrev här. Sist var det 2017. Nu 2019. Det känns konstigt att behöva ta sig tillbaka till denna plats som jag under en lång tid behövde för att överleva min vardag. Jag trodde att detta var över och att jag lärt mig stå på egna ...

Av flickansliiv - 30 april 2017 12:50

Det finns personer i livet som betyder mycket, så mycket att det gör on i en. Jag har fått en ny sådan i mitt liv och hon betyder väldigt mycket för mig. På kort tid har hon blivit en av mina närmsta vänner och delar allt med henne... Tills nu... Jag...

Av flickansliiv - 28 mars 2017 16:40

Ibland är det bara svart, helt mörkt. Jga hittar inte någonstans. Jag tror jag vet vad jag vill, vet vad jag ska och göra. Men egentligen vet jag ingenting. Jag är rädd för vad som väntar mig. Det okända är skrämmande, det är något som jag inte blir ...

Av flickansliiv - 15 mars 2017 13:08

Varför? Varför? varför jag gör detta mot mig själv? ibland undrar jag om jag verkligen tänker när jag gör något. Jag vet att jag äslakr dig, jag vet att det är dig jag vill vara med, jag vet att jag vill ha en framtid med dig, ändå lyckas jag trssla ...

Av flickansliiv - 10 mars 2017 14:16

Vi blir äldre för varje dag som går. Vi är inga ungdomar längre. Den tiden är förbi. En tid jag hatade, en tid jag älskade. Allt är förbi. Nya setg ska tas på en okänd mark. Jga vet inte hur jag ska hitta, vad jag ska leta efter. Jag vet inte vad jag...

Ovido - Quiz & Flashcards