Direktlänk till inlägg 30 april 2017

I know that i will happen but every time I still hope for a change

Av flickansliiv - 30 april 2017 12:50

Det finns personer i livet som betyder mycket, så mycket att det gör on i en. Jag har fått en ny sådan i mitt liv och hon betyder väldigt mycket för mig. På kort tid har hon blivit en av mina närmsta vänner och delar allt med henne... Tills nu... Jag har haft en känsla av att allt inte är rätt, att vår vänskap inte är så bra som jag vill tror. Jag försöker och försöker men jag får inget tillbaka. Vi bestämmer dagar att ses och hon ställer in. vaje gång. Bara en liten stund precis innan vi ska ses. Jag är så trött, så bitter på hela situationen och har föröskt att berätta detta för henne. Men istället för att hon förstår mig landar problemet på mig och att jag är en dålig kompis som beter mig så och gör henne ledsen, när det själva verket är tvärt om. Vi är vuxna människor men i denna relationen är vi som tonåringa igen. Hon sviker mig på många olika sätt, gång på gång men hur mycket jag än förklarar förstår hon inte mig och nu känner jag mig rädd för att förklara hur jag känner eftersom allt alltid landar på mig, för hon kan aldrig göra något fel. Jag är inte felfri, det skulle jag aldrig påstå men jag sviker inte mina vänner, jag säger inte saker som jag inte kan lova, jag vill finnas där för mina vänner och hjälpa dem genom allt som är jobbigt och allt som är bra. Det tycker jag är en bra egenskap som vän. Men när det inte gäller för båda blir det en konstig situation, en situation som jag inte riktigt vet hur jag sak hantera. Hon är ju fortfarande min vän men vi glider längre och längre ifrån varnadra och jag vet inte hur mycket mer tid det är värt att spendera på en realtion som inte leder någonstans, där båda inte värdesätter den på samma sätt. Kanske är det dags att lämna personer bakom sig som tar engergi och spendera den energin på de personer som vill ha den och ger tillbaka det. Mycket tankar och funderingar, trodde inte det skulle vara så mycket drama när man blev äldre men tydligen gillar personer att ha det i sitt liv oavsett ålder....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av flickansliiv - 18 februari 2019 12:50

Det var länge sen jag skrev här. Sist var det 2017. Nu 2019. Det känns konstigt att behöva ta sig tillbaka till denna plats som jag under en lång tid behövde för att överleva min vardag. Jag trodde att detta var över och att jag lärt mig stå på egna ...

Av flickansliiv - 28 mars 2017 16:40

Ibland är det bara svart, helt mörkt. Jga hittar inte någonstans. Jag tror jag vet vad jag vill, vet vad jag ska och göra. Men egentligen vet jag ingenting. Jag är rädd för vad som väntar mig. Det okända är skrämmande, det är något som jag inte blir ...

Av flickansliiv - 15 mars 2017 13:08

Varför? Varför? varför jag gör detta mot mig själv? ibland undrar jag om jag verkligen tänker när jag gör något. Jag vet att jag äslakr dig, jag vet att det är dig jag vill vara med, jag vet att jag vill ha en framtid med dig, ändå lyckas jag trssla ...

Av flickansliiv - 10 mars 2017 14:16

Vi blir äldre för varje dag som går. Vi är inga ungdomar längre. Den tiden är förbi. En tid jag hatade, en tid jag älskade. Allt är förbi. Nya setg ska tas på en okänd mark. Jga vet inte hur jag ska hitta, vad jag ska leta efter. Jag vet inte vad jag...

Av flickansliiv - 7 mars 2017 14:30

ny dag, ännu en dag. Här finns jag och där finns du. Ibland funderar jag på om jag verkligen finns. Är detta verkligen jag ? Eller detta är en person som jag blivit? Jag vill vara den jag var innan, eller vill jag det egentlgien? Jag vet att jag inte...

Ovido - Quiz & Flashcards