Alla inlägg under mars 2013

Av flickansliiv - 24 mars 2013 01:00

Sorgligt. Så sorgligt. Jag vet inte vad felet med mig är. Någon som kan förklara? Han skadar mig om och om igen men ändå går jag tillbaka. Ändå väljer jag honom framför alla andra. Ändå vet jag att det är fel. Men jag väljer honom varje gång.
Han finns där för mig, det vet jag. Men han vill inte vara med mig. Bara ha det roligt. Han säger att jag är speciell, fast är jag det? Är det fler han säger så till?
Vi pratar om allt. Vi finns där för varnadra och alt är underbart ändå vill han inte. Ändå räcker jag inte till. Ändå är jag inte allt för honom.
Jag är dålig, usel. Jag hatar mig själv. Jag låter mig luras varje gång av honom. Varje gång tar han mig när jag är på väg åt ett annat håll. Jag orkar inte mer. Jag vill inte mer....

Av flickansliiv - 19 mars 2013 17:56

Tablett
Ännu en
Flera
Hur många ska gå ner?
Domningar i kroppen
Inte känsla längre
Ångesten försvinner
Kanske kan jag känna lycka?
Kanske kan jag få känna glädje?
Till vilket pris?
Vilket pris ska jag betala?
Äta tabletter för att ta bort ångesten
Äta något för att kunna sova
Äta något för att kunna leva
Är det så man lever?

Av flickansliiv - 17 mars 2013 02:01

Vi var där igen. På samma plats. Samma ställe. Återigen kom vi tillbaka till den platsen vi sa vi aldrig skulle mötas på igen. Där vad vi nu. Igen.
Slutet. Vilket slut? Det går inte. Det fungerar inte. Vi klarar oss inte ifrån varnadra. Vi stads tillbaka till något som är lika med noll. Vi är på samma plats. Vi vill olika men ändå lika. Hur kan det bli såhär fel?

Av flickansliiv - 8 mars 2013 23:52

Ord, är bara ord
Meningar,är bara meningar
Ord bildar meningar
Meningar bildas av ord
Du och jag var i samma mening
Du och jag blev ett ord, oss
Värdet av meningen var hög
Glädjen i ordet kunde höras
Värdet försvann
Tilliten i orden kunde inte höras
Allt försvann
Meningen men orden. Orden som engång bildade en mening

Av flickansliiv - 1 mars 2013 13:41

En livlös kropp
En livlös människa
Ingen ork
Ingen kraft
Inte mycket av något,eller?
Mycket sorg
Mycket svek
Mycket smärta
Mycket ångest
Inget som kan försvinna
Inget som vill försvinna
Är det detta som kallas liv?
Är det såhär det ska vara?
Lämna kroppen där den ligger
Lämna människa där den ligger
Försök inte hjälpa
Ignorera smärtan du ser hos den
Ignorera sveket du ser i dens ögon
Ignorera sorgen du ser
Ignorera allt, precis allt
Någon har skadat henne
Någon har gjort henne illa
Något har behandlat henne såhär
Nu är hon inte värd något
Inget värdefullt finns kvar
Lämnad på ett kallt golv
Livlös
Skadad
Och med ett hjärta av sten....

Ovido - Quiz & Flashcards