Alla inlägg den 22 januari 2013

Av flickansliiv - 22 januari 2013 22:07

Vad är egentligen livet? Vad är meningen? Ibland är det svårt att hitta meningen, och vad som är livet? Ja det vet jag faktiskt inte. Men ibland gör det inget. Att man inte vet. Ibland är det skönt att inte veta. Skönt att bara få vara.
Nu är det dags att ta nya tag. Börja om på nytt. Klättra upp från hålet jag gömt mig i. Tårarna ska sluta rinna nerför kinderna. Klumpen i magen ska förvandlas till något positivt. Hela jag är redo för en renovering. En hel renovering.
Det gamla måste bort. Kasta bort det långt iväg. Så långt att jag aldrig kan hämta det igen. Gräva ner det och låtsas som det aldrig funnits. Minnen som måste försvinna, ånger som måste lätta. Så mycket som måste göras.
Positiva tag gör att det negativa kommer upp till ytan. Försöker hålla ner det men det är svårt. Det är svårt att bli kvitt alla känslor som finns i min kropp. Svårt att glömma saker som skadat en så mycket. Svårt att glömma personer som gjort en skillanad i ens liv. Svårt att glömma kärleken man inte trodde fanns.

Ovido - Quiz & Flashcards