Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av flickansliiv - 10 oktober 2012 22:11

Hitta den rätta vägen är svårt, ibland känns det omöjligt. Kommer det någonsin finnas en väg som är rätt för mig?
Nya saker förändrar ständigt min situation. Jag är rädd för det nya som väntar på mig runt hörnet, rädd för att ta ett nytt steg och kasta bort allt det jag byggt upp. Behöva bygga upp allt detta igen. Ledsamheten visar sig i mitt ansikte även om jag försöker dölja det. Besvikelsen av att lna något så fint är outhärdligt men det är dags att börja om, ta nya tag och kanske blir det bra who knows ?

Av flickansliiv - 10 oktober 2012 00:16

Lite konstigt, allt. Jag vet inte hur jag ska reagera på allt men Hmmm just nu känner jag mig lite tom, inte ensam, inte ledsen bara tom. Jag trodde jag skulle känna annorlunda, kanske förväntade jag mig att jag tyckte någon annat om dig. Men nu vet jag. Äntligen vet jag! Jag känner inget, inget alls. Lite tomrum möjligtvis men ingen sorg, ingen ensamhet. Jag är fri, jag vet vad bag känner för dig och som jag trodde från början var allt en lek. En lek som jag visste skulle sluta illa för dig men du fortsatte att leka. Jag lekte med dig och det finns inget jag ångrar med Det. Inget jag kommer ta tillbaka och framförallt inget jag kommer glömma.
Du var fin, rolig och snäll men aldrig något för mig. Aldrig något jag skulle falla för. Jag lekte, gör det mig till en dålig människa? Gjorde jag fel? Är det inte rättvist att jag får leka tillbaka efter alla som lekt med mig. Eller är jag bara som alla andra?
Att inte känna avsky och skam för det jag gjort känns konstigt men också bra. För nu visar jag för mig själv att de känslorna som jag kände för di inte var äkta. Inte var riktiga. Det var ensamheten som satte sprätt i hjärnan på mig. Rädslan för att få leva själv, göra allt själv det var den som triggade mig att försöka känna något för dig, men hur jag än försökte kunde jag aldrig se mig själv med dig. Aldrig någonsin. Du är inte den jag letar efter och om jag hade varit med dig hade jag bara lurat mig själv. Bara drivit mig själv till vansinne än en gång genom att spendera tid som är oviktiga för mig som jag aldrig kan få några känslor för ändå

Ovido - Quiz & Flashcards