Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av flickansliiv - 7 oktober 2012 22:38

Sorgligt nog, eller vänta, kanske bra ändå. Har du äntligen gått vidare. Du har släppt mig, du har äntligen förstått att det inte kommer bli du och jag. Du och jag var borta för länge sedan men du förstod det aldrig. Jag försökte förklara det för dig men du lyssnade aldrig, det har du aldrig gjort. Du har aldrig gett mig det jag behövt och ändå kan du kräva så Mycket utav mig.
Ingen förstår, inte jag heller. Hur kunde det bli såhär, hur kunde allt förändras. Hur kunde jag förändras...?någonstans på vägen försvann jag, långt bort. Långt ifrån vekligheten. Jag stannade där och tappade bort mig själv. Jag vande mig vid att vara borttappad, vande mig vid tanken att jag var borta. Men när du försvann var det möjligt för mig att komma tillbaka igen, möjligheten att visa mig igen. Problemet var nu att jag inte kunde hitta tillbaka. En stenig, en krånglig väg, hopp över stenar, genom skojar? Bäckar och åkrar och ändå hittar jag inte. Så långt borta att möjligheten att komma tillbaka är så liten, möjligheten att äntligen blir fri dränks av ångesten av att förlorat mig själv.

Av flickansliiv - 7 oktober 2012 10:55

Situationen förändras, vare sig man vill det eller inte. Men ibland kan man inte hålla igen. Det är Inte rättvist att jag ska behöva stå till svars för mina handlingar om du inte tänker göra det för dina. Du anklagar mig för saker som du sedan göra själv. Blir arg och ledsen på mig för saker som jag anser löjliga men nu gör du samma sak mot mig, är deg min tur att bli upprör då? Är det tillåtet för mig att bli det då?
Det är alltid du som blir arg på mig, alltid du som lägger skulden på mig när det är något som hänt, men seriöst så gör du precis samma sak mot mig nu. Hade du aldrig blivit arg på mig för skit saker hade jag aldrig ens tänkt tanken att reagera på detta, men varför ska jag behöva ta skit från dig, varför ska jag vara den som du hackar på för att jag gör fel och sen när du göra samma sak bara hålla tyst. Jag är trött på det. Trött på att ta skiten du ger mig och aldrig få lov att säga nåt tillbaka, trött på ditt beteende och ledsen för att allt jag gör blir fel enligt dig men sen gör du samma sak mot mig. Är det inte fel från din sida då?

Ovido - Quiz & Flashcards