Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

What do you want from me?

Av flickansliiv - 21 februari 2013 17:56

Du verkar inte förstå vad det handlar om. Du verkar inte förstår vad du gör. Det är mycke just nu som bara sveper förbi dig. Är det så att du inte bryr dig? Är det så att det bara är du som räknas?
Igår gick det upp ett annat ljus i mitt huvud. Ett ljus som jag önskar aldrig hade blivit tänt. Frågan är om du säger det jag vill höra eller verkligen sanningen till mig? Jag önskar att jag visste svaret på frågan men det gör jag inte. Jag trodde jag kände dig, men det visade sig vara helt fel. Jag trodde jag förstod dig men återigen blev jag besviken. Så vad är skillnaden egentligen? Är det så att jag betyder så lite för dig men för att inte såra mig mer så ljuger du? Ger mig den "sanningen" som du tror jag vill höra.
Mitt huvud värker. Min mage gör ont. Mitt hjärta sörjer, mina ögon gråter och min mun den ler. Inte av glädje utan av att alla känslorna som du en gång fick mig att känna får mig nu att le på ett sätt som gör mig likgiltig. En likgiltighet som jag aldrig hoppas skulle komma, aldrig minst i din omgivning.
En varm hand, är nu en kylig hand. En varm härlig kram är nu ett handslag. En värmande kyss finns inte ens i tankarna. Jag måste veta sanningen. Vilken den än må vara, jag förtjänar det men du vägrar ge mig den. Du lever kvar i världen där du och jag inte är över. Där du får spela med dina regler.
Hur ont det gjorde igår, får du aldrig veta. Hur ont det gjorde varje gång du tittade på mig, varje gång du log, varje gång du smsade med någon annan, varje gång du pratade med mig. Varje gång dog jag lite mer. Varje gång hatade jag dig lite mer, Varke gång blev jag lite kallare, varje gång försvann ytterligare en del av mitt hjärta.
Du gjorde mig bra, du gjorde mig hel, du gav mig en mening, du gav mig en känsla jag aldrig känt förr, du gav mig allt och lite till. Nu ger du mig inget mer än besvär och lidnande. Du ger mig Magknip, du ger mig tårar, huvudvärk, ångest men det som gör ondast är att du gav mig ett krossat hjärta utan att jag förtjänade det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av flickansliiv - 18 februari 2019 12:50

Det var länge sen jag skrev här. Sist var det 2017. Nu 2019. Det känns konstigt att behöva ta sig tillbaka till denna plats som jag under en lång tid behövde för att överleva min vardag. Jag trodde att detta var över och att jag lärt mig stå på egna ...

Av flickansliiv - 30 april 2017 12:50

Det finns personer i livet som betyder mycket, så mycket att det gör on i en. Jag har fått en ny sådan i mitt liv och hon betyder väldigt mycket för mig. På kort tid har hon blivit en av mina närmsta vänner och delar allt med henne... Tills nu... Jag...

Av flickansliiv - 28 mars 2017 16:40

Ibland är det bara svart, helt mörkt. Jga hittar inte någonstans. Jag tror jag vet vad jag vill, vet vad jag ska och göra. Men egentligen vet jag ingenting. Jag är rädd för vad som väntar mig. Det okända är skrämmande, det är något som jag inte blir ...

Av flickansliiv - 15 mars 2017 13:08

Varför? Varför? varför jag gör detta mot mig själv? ibland undrar jag om jag verkligen tänker när jag gör något. Jag vet att jag äslakr dig, jag vet att det är dig jag vill vara med, jag vet att jag vill ha en framtid med dig, ändå lyckas jag trssla ...

Av flickansliiv - 10 mars 2017 14:16

Vi blir äldre för varje dag som går. Vi är inga ungdomar längre. Den tiden är förbi. En tid jag hatade, en tid jag älskade. Allt är förbi. Nya setg ska tas på en okänd mark. Jga vet inte hur jag ska hitta, vad jag ska leta efter. Jag vet inte vad jag...

Ovido - Quiz & Flashcards