Alla inlägg den 28 februari 2013

Av flickansliiv - 28 februari 2013 23:53

Olika är vi båda
Inte mycket som är lika
Du var där
Jag var här
En gång var vi tillsammans
Samma plats
Samma ställe
Jag gav dig en bit av mitt hjärta
Du tog emot det
Du sparade det

En dag var allt annorlunda
Det jag gav dig var borta
Kastat, bytet, delat i tusen bitar
Vi var inte längre tillsammans
Vi var på olika platser
Jag var på samma plats
Där du och jag en gång stått
Du vände ryggen till
Dina steg var bestämda
Jag var kvar och du gick vidare

Av flickansliiv - 28 februari 2013 02:02

Något känns fel, så fel. Mörkret har lagt sig utanför mitt fönster. Jag har krupit under täcket. Dags att sova. Något gör mig klarvaken. Något gör ont. Vad är det som händer?
Jag har ont. Hela jag värker. Jag vill gråta men kan inte. Jag vill skrika men kan inte. Ta mig här ifrån. Ta mig bort från denna skiten. Släpp mig fri.
Jag blir aldrig fri från dig. Du kommer aldrig släppa mig. Tanken slår mig ibland. Du och jag är över. Men ändå drar du in mig igen. Du släpper mig lite sen drar du tillbaka mig igen. Varför? Du vill ändå inte ha mig. Varför ska jag nöja mig med att du väljer mig när ingen annan väljer dig?
Du måste låta mig gå, fast jag inte vill. Det måste få ett slut. Allt detta är inte bra för oss. Du är inte bra för mig. Det är dags att sluta, dags att släppa taget, dags att gå vidare....

Ovido - Quiz & Flashcards