Alla inlägg den 17 juli 2012

Av flickansliiv - 17 juli 2012 22:52

Alla andra gör förändringar i sina liv, ena byter stad, andra flyttar hemifrån, den tredje börjar studera, den fjärde får sitt dröm jobb. Men jag då? Jag står fortfarande och trampar på samma ställe som jag gjort den senaste tiden. Om jag inte dragit mig mer bakåt än framåt i livet just nu. Förvirringen är total, jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv, ska jag stanna eller flytta, studera eller jobba? Det är frågorna som inom en snar framtid kommer få ett svar men det finns så mycket annat i livet som gör de enklaste besluten de svåraste. 


Jag vill förändras tillsammans med mina vänner, i samma takt. Jag vill vara den som inte bara ger råd utan följer dem själv också. Men just nu är det för många hemligheter i mitt liv, hemligheter som jag inte kan berätta för någon, saker som aldrig får chansen att läna mina tankar. Ingen vet, ingen kommer att få veta, ingen kan hjälpa mig, inget får veta,ingen vill veta. Jag låtsas att allt är bra, att jag lever livet som jag alltid önskat mig. Ett liv med spänning och glädje. Det än vad andras ögon ser. De ser inte att mina glada ögon har gråtit tuden tårar precis innan de kom, ingen ser att leendet på läpparna döljer sorgen som finns i mitt hjärta. 


Tårarna rinner ner för kinderna när jag inser hur ensam jag i själva verket är. Jag har hur många vänner som helst, jag älskar dem alla och avgudar dem. Dem är dem bästa, Men ingen får komma för nära mig. Jag har ett försvar som ingen kan ta sig förbi, eller jag låter ingen ta sig förbi där. Kommer de förbi kan jag bli sårad. Mitt hjärta klarar inte mer sorg eller besvikelse. Ingen kan skada mig om de inte kommer tillräckligt nära. Det är hemskt, men det är så min hjärna fungerar, den skyddar de delar som finns kvar av det brutna hjärtat med all sin makt. Kanske kan någon ta sig förbi muren som finns, kanske behöver jag inte vara ensam i detta, kanske finns det någon som kan hjälpa mig att bära den bördan som jag faktiskt lever med varje dag i mitt liv. Men bara kanske finns det någon där utr som skulle orka med allt det mörka som snurrar runt inom mig.

Ovido - Quiz & Flashcards