Alla inlägg den 7 juli 2012

Av flickansliiv - 7 juli 2012 09:48

Jag trodde att det vi hade var något speciellt. Något som var mellan dig och mig. Jag gillade dig, jag gillade att umgås med dig, du fick mig att må bra. Eller bättre. Jag visste hela tiden att du skulle svika mig. Jag kände det på mig att du var där men ändå inte. Ibland fanns jag för dig men oftast inte. Du använde mig som en gammal vante, hade den med sig alltid men brydde sig inte om var den tog vägen. Men på något sätt ville jag ändå vara med dig. Ville du skulle hålla om mig när vi sov, ville vakna upp brevid dig med ett leende på läpparna och tänka att allt blev bra till slut. Drömmar ska man få ha, men det här var något som jag hoppats på så länge att jag svävade lite ovanför molnen när allt gick bra. Men som sagt, jag visste att du skulle svika mig. Alla sa att du inte var den personen längre, du hade förändrats och att du visade för dem andra att det var mig du ville ha. Jag började så smått hoppas igen, hoppas på att denna eviga lek som vi lekt i så många månader skulle få ett slut, slippa all oro som jag bar inom mig på grund av dig. Men leken bara fortsatte, du träffade någon annan när jag var där. Du verkade inte bry dig om mig, det var bara henne du la din energi på. För dig blev hon allt och jag glömdes bort. Helt plötslig betydde jag inget för dig. jag kunde lika gärna varit där som att jag inte var där. Det synes på mig att jag blev ledsen och vad gjorde du? som vanligt inget. Du sket i mig som du gjort så mång gånger förr men nu var det så tydligt. 

            Jag blev så arg på mig själv att jag släpper in dig gång på gång. Det är som du har resarverat en plats i mitt hjärta som bara är din. Du kan anväda den när du vill sen kan du skita i den. Känslorna för dig måste jag få bort. Jag är inte värd att du behandlar mig som en vante, eller till och med sskräp som du sparkar lite på när det passar dig. Mina känslor var äkta för dig. Mina känslor är äkta för dig. Jag skulle aldrig kunna säga de saker som sagts mellan oss, gjort dem sakerna som vi gjort och lagt ner den tiden som jag gjort om mina känslor för dig inte var äkta. Men nu vet jag att dina känslor inte var det. Du lekte med mig och nu är leken slut, allting har inte ett yckligt slut. Framför allt inte sagan om dig och mig

Ovido - Quiz & Flashcards