Alla inlägg den 10 september 2012

Av flickansliiv - 10 september 2012 22:46

Tiden går så väldigt, väldigt fort. Jag har lite svårt att hänga med. Jag har hamnat i ett läge där en oändlig stress är vardagsmat och vilan är något som jag knappt känner till. Stressen försvinner aldrig utan bara blir mer och mer. Att ta vara på dagen är något som jag gör. Kanske skulle kalla det mer ta vara på varända minut som jag har och ändå räcker inte tiden till. Ibland känns det som jag står stilla och trampar på samma ställe som jag gjort så många gånger förut, medan världen runt om mig börjar på nya kapitel. 

   Sorgen i mitt hjärta finns fortfarande kvar, den kommer nog alltid att finnas där . men nu behöver jag inte längre undra vad som kunde ha hänt. Nu har jg fått mitt svar och det är något jag får leva med. Jag är nöjd med beslutet men bara för ett problem försvinner betyder det tyvärr inte att nya inte dyker upp.

     Senaste problemet är att jag fortfarande inte vet vem jag är, en ny identitetskris har uppstått. Den är värre än alla andra jag någonsin haft. Jag har tappat bort mig själv och jag kan inte hitta tillbaka. Hur mycket jag än letar efter en karta eller någon som kan leda mig i rätt väg, kommer jag alltid på fel håll. Hur jag än vänder mig pekar kompassen i fel riktning. Jag vill hitta tillbaka till mig själv. Bli den personen som jag alltid önskat att jag kunde vara. Nu är jag någon som jag inte ens kan kolla på i speglen. Jag mår dåligt av att se denna personen, det är inte jag. Denna personen har kommit till av en hemsk upplevelse som tyvärr har nått tilbaka in i hjärtat.

   Vissa saker bör man inte prata om, vissa saker bör man inte tänka på och vissa saker bör egentligen inte få finnas. Saker som händer i ens liv, vissa betyder något andra inte. Beslut som tas om vad som ska glömmas och vad som ska gömmas. Vika saker som ska få berättas och vilka som alltid ska få bli ens egen hemlighet. Det är just alla dessa beslut som gör mig till en ond människa, jag kan inte vara mig själv. Ingen vet vem jag är, inte ens jag själv. En förvirrad person som just nu letar efter en väg tillbaka, en person som letar efter meningen med allt

Ovido - Quiz & Flashcards